Το 2o ΕΠΑΛ Ηρακλείου συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα DIMAS, (Digital Marketing (DM) Skills στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση), ένα διετές πρόγραμμα εκπαιδευτικής καινοτομίας Erasmus+ KA201, του οποίου ο κύριος στόχος ήταν να γίνει μια πρακτική πρόταση για την εισαγωγή δεξιοτήτων ψηφιακού μάρκετινγκ στο πρόγραμμα σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των διαφόρων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ακόμη και πριν η παγκόσμια πανδημία υπογραμμίσει τη σημασία του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι μαθητές μας ήταν πρόθυμοι να αποκτήσουν γνώσεις που ξεπερνούσαν τη χρήση των ΤΠΕ σε επίπεδο χρηστών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, και συγκεκριμένα το ψηφιακό μάρκετινγκ, είναι ουσιαστικής σημασίας για την προετοιμασία αυτών των νέων για τη μελλοντική τους εργασία, καθώς τους παρέχουν εργαλεία για να οργανώσουν τις επιχειρήσεις πιο αποτελεσματικά, να εξερευνήσουν νέους τρόπους διαχείρισης και οργάνωσης εταιρειών και, φυσικά, σε αυτούς που επιλέγουν να είναι επιχειρηματίες.
Πιο συγκεκριμένα:
Το έργο DIMAS είναι ένα ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ KA201, εκπαιδευτικής καινοτομίας, με επικεφαλής την εταιρεία MyDocumenta από τη Βαρκελώνη,και το Business School του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, στο οποίο έχουν συνεργαστεί:
● Το Λύκειο Dos Mares στο San Pedro del Pinatar (Μούρθια)
● Το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Ηρακλείου, (Ηράκλειο)
- Το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο)
● Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης (Ηράκλειο)
● Το Hälsinglands Utbildningsförbund (Σουηδία)
● Το Colegio Mas Camarena SL (Βαλένθια)
Σκοπός.
Το έργο DIMAS στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής πρότασης για την εισαγωγή δεξιοτήτων ψηφιακού μάρκετινγκ στο πρόγραμμα σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των διαφόρων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι επιδιωκόμενοι στόχοι ήταν:
● Η Ανάπτυξη ενός θεωρητικού πλαισίου και προγράμματος σπουδών ψηφιακού μάρκετινγκ για εκπαιδευτικούς και μαθητές με νέες μεθόδους αξιολόγησης.
● Η Προσαρμογή του ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου της MyDocumenta στο πλαίσιο ικανοτήτων ψηφιακού μάρκετινγκ. Με αυτόν τον τρόπο, τα στοιχεία των μαθησιακών επιτευγμάτων θα προβάλλονται και θα μπορούν να αξιολογηθούν με βάση τις επιδόσεις του μαθητή και να καταδείξουν τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν.
● Η Υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή μιας συνεργατικής και καινοτόμου μεθοδολογίας μέσω της χρήσης ηλεκτρονικού φακέλου και παρακίνηση των μαθητών μέσω πρακτικής μάθησης και επίλυσης προβλημάτων.
● Η Προώθηση της επιχειρηματικότητας και γεφύρωση του χάσματος μεταξύ σχολείων και αγοράς εργασίας.
Διάρκεια.
Το έργο DIMAS ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 και έχει διάρκεια 24+ μήνες.
Χρονοδιάγραμμα
● 7-8 Νοεμβρίου 2019, Βαρκελώνη. Εναρκτήρια Συνάντηση.
● 19-21 Φεβρουαρίου 2020, Βαρκελώνη. DIMAS Εκπαιδευτική εβδομάδα, Βραχυπρόθεσμη εκπαίδευση προσωπικού.
● Κατά τη διάρκεια αυτού του τελευταίου έτους του έργου, έως τον Δεκέμβριο του 2021, έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες προσαρμογής και διόρθωσης των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά την υλοποίηση των εκπαιδευτικών μονάδων με μαθητές στην τάξη, και η έκθεση θα δημοσιευθεί και θα δημοσιοποιηθεί. τελικό προϊόν του έργου.
Υλοποίηση
Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν κατά το πρώτο έτος του έργου, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, κορυφώθηκαν με τη δημοσίευση, από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ενός Προφίλ Ικανότητας Ψηφιακού Μάρκετινγκ (DMCP – Digital Marketing Competency Profile) στο οποίο προσδιορίστηκαν οι δεξιότητες, οι δείκτες και τα μαθησιακά αποτελέσματα που είναι απαραίτητα για την απόκτηση της ικανότητας του Ψηφιακού Μάρκετινγκ . Αυτό το προφίλ ικανότητας έχει εκπονηθεί με βάση τη μελέτη των τοπικών σχεδίων μελέτης των χωρών που συμμετέχουν στο έργο, των υπαρχόντων ανοιχτών διδακτικών πόρων του ψηφιακού μάρκετινγκ και μιας σειράς ερωτηματολογίων, τα οποία πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Δεκεμβρίου 2019 και Μαρτίου 2020 στην Ελλάδα, Ισπανία και τη Σουηδία με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, κυρίως καθηγητές οικονομικών και ΤΠΕ και επιχειρήσεις Μάρκετινγκ .
Κατά το δεύτερο έτος του έργου, το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, παρουσιάστηκε πρόταση για σχέδιο μελέτης ψηφιακού μάρκετινγκ για λύκεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί με το εκπαιδευτικό υλικό για τις διάφορες πρακτικές ενότητες που συνθέτουν την πρόταση. Επιπλέον, αυτό το πρόγραμμα σπουδών και το υλικό δοκιμάστηκαν σε μαθητές των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, γεγονός που επέτρεψε στους μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ που παρακολουθούσαν μαθήματα στον τομέα Οικονομίας και Πληροφορικής να συμμετέχουν σε μια καινοτόμο και μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να αποκτήσουν γνώσεις ψηφιακού μάρκετινγκ και ηλεκτρονικού εμπορίου, υψηλής ζήτησης στην τρέχουσα αγορά εργασίας.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ δοκίμασαν τις ενότητες που σχετίζονται με το Στρατηγικό Μάρκετινγκ (Strategic Marketing) και το Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email Marketing).
Συμπέρασμα και επιτεύγματα
Η αξιολόγηση που δίνουν οι μαθητές για τη συμμετοχή τους στο έργο και για τις γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν σε αυτό είναι πολύ θετική, για την οποία θεωρούμε ότι το έργο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και έχει ληφθεί η απόφαση να ενσωματωθούν μέρη του προγράμματος σπουδών του DIMAS στα προγράμματα σπουδών των θεμάτων που εμπλέκονται μετά τη λήξη της συμμετοχής μας στο έργο.
Επιπλέον, δεν πρέπει να υποτιμούμε το γεγονός ότι η συμμετοχή σε αυτό το έργο Erasmus+ έδωσε μια διεθνή προβολή στο σχολείο μας ,στην πόλη μας και στην Περιφέρεια Κρήτης.
Project website: http://dimasproject.eu/
Social networks of the project:
● Facebook: (@dimasproject1) https://www.facebook.com/dimasproject1/
● Twitter: (@dimasproject1) https://twitter.com/dimasproject1